سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قدر پرسیدند ، فرمود : ] راهى است تیره آن را مپیمایید و دریایى است ژرف بدان در میائید ، و راز خداست براى گشودنش خود را مفرسایید . [نهج البلاغه]

شرکت بازرگانی پیمان گستر بعثت

 
 
بازاریابی چیست ؟(جمعه 87 شهریور 22 ساعت 2:2 عصر )

بازار یابی چیست؟

 

در مقایسه با سایر فعالیت های تجاری بازاریابی بیشتر با مشتری سرو کار دارد .

تامین رضایت وایجاد ارزش برای مشتری در کانون اندیشه وعمل بازار یابی نوین قرار دارد .

بازاریابی بدین گونه است :  بازاریابی عبارت است از تامین رضایت مشتری به شیوه ای سود آور.

هدفهای دوگانه بازاریابی هم عبارت اند از : جلب مشتریان جدید با دادن وعده  ارزش برتر وحفظ مشتریان کنونی از طریق رضایت آنان .

در کل واژه بازار یابی چه معنای دارد ؟بسیاری از مردم چنین می اندیشند که بازاریابی تنها به معنی فروش وتبلیغ است اگر بدانیم که فروش وتبلیغ بخش نمایان (کوه یخ شناور ) بازار یابی است نیایید شگفت زده شویم .

امروزه نیایید بازار یابی را به مفهوم قدیمی آن یعنی فروش-معرفی محصول فروش در نظر آورده  بلکه باید به مفهوم نوین آن یعنی برآوردن نیازهای مشتری توجه کرد .

اگر بازار یاب بتواند نیازهای مشتری را درک کند محصولاتی راتولید وارائه نمایید که دارای بالاترین ارزش باشند قیمت گذاری  توزیع  ترویج  وتبلیغ را بر دوش کار سازی انجام دهد به طور حتم این محصولات به راحتی به فروش خواهند رفت .

بنابراین  فروش وتبلیغ تنها بخشی از آمیزه بازاریابی وسائل و وسائل بازار یابی  هستند مقصود از آمیزه بازاریابی مجموعه ای از ابزار و وسائل بازاریابی است .

که بروی هم بر بازار اثر می گذرند.

ما بازاریابی را نوعی فرایند اجتماعی ومدیریتی که بدان وسیله  ابزار وگروهها می توانند از طریق تولید  ایجماد ومبادله محصولات وارزش ها با دیگران  نیازها وخواسته های خود را برآورده سازند .

دو روند بازاریابی این واژه ها بسیار مهم می باشند وآن ها را بررسی می کنیم

1.نیاز،خواست ،تقاضا

2.محصول

3.ارزش،رضایت وکیفیت

4.مبادله ،معامله ،رابطه

5.بازار

(1-1) نیاز انسانی یعنی چیزی که انساناحساس می کند از آن محروم مانده است.نیازهای انسانی پیچیده و متعددند(فیزیکی وعاطفی)

(1-2) خواست گونه ای از نیاز انسانی است که در اثر فرهنگ وشخصیت فردی شکل می گیرد .خواست های مردم تقریبا نا محدود ولی منابع محدودند .

حال اگر خواست ،پشتوانه قدرت وخرید داشته باشد به صورت تقاضا در خواهد آمد .مصرف کنندگان محصول را به عنوان مجموعه ای از امتیازات می پندارند ومحصولاتی را انتخاب میکنند که در ازای پولی که می دهند بهترین باشد شرکت های برجسته بازاریابای همواره در صدد شناسایی نیازها ، خواسته ها و تقاضاهای مشتریان خود می باشند ، انها در مورد مصرف کننده تحقیق می کنند گروه ها را مورد توجه قرار می دهند ، آنهاشکایت های مشتریان خود را تجزیه ، تحلیل و بررسی می نمایند ، تخمین های لازم را می دهند تا همواره گوش به زنگ نیازهای براورده نشده مشتریان باشند .

اگر شرکت بتواند بر نیازها، خواستها و تقاضاهای مشتریان پی ببرند در واقع برای طرح ریزی استراتژی های بازاریابی بر داده های مهمی دست خواهد یافت در این شرکت های موفق اعضای سازمان در تمام سطوح حتی مدیریت ارشد همواره با مشتریان در تماس نزدیک هستند و برای درک نیازها و خواسته های آنان پیوسته تلاش می کنند و در پایان درک عمیق نیازها ، خواستها و تقاضا های مشتریان امکان را بوجود می آورد که بتوان استراتژی های بازاریابی را تدوین کرد .

ادامه دارد ...


» محسن ایوبی امیرآباد
»» نظرات دیگران ( نظر)





بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:4  بازدید

مجموع بازدیدها: 63740  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «